Monday 25 June 2012

Carob fudgy-truffly- yummy


EN FRANÇAIS AU BAS DE LA PAGE!!

A week ago I gave up chocolate, for 2 weeks I said. Yes I did. Me. Chocolate addict and lover. Yes. Me.
Why? Well unfortunately it looks like chocolate is giving me a blocked nose, possibly headaches and if it's raw it's even worse... Yes I know it's supposed to be good for you, especially in its raw form. However, for some extra- sensitive people it does not agree with them and the theobromine (stimulant) contained in it is not always ideal for some. Anyway I let you do your own scientific research and tests, and to be honest if you don't have any bad effects, then if I were you I would not give up!!

The experience has  been rather enjoyable, more than I would have thought actually. It made me aware of how I had been getting used to reach for a piece of chocolate anytime I felt a bit bored or when I did not feel fulfilled... It had also become a bit of a habit and breaking it has meant it liberated some energy for other things.

Also giving it up hasn't meant not enjoying a little sweet thing from time to time and it has inspired me to create more raw sweets ( and maybe even a new e-book??). So I have rediscovered carob and love it!

Here is an ultra quick-ultra easy recipe for some carboy-fudgy-truffly yummies.

For about 10 squares/ balls

- 1/2 cup dried shredded coconut
- 1/2 cup carob powder
- 1/4 cup agave syrup
- 1 TBSP melted coconut butter

Put all the ingredients together in a bowl and mix well until it comes together.
Either form little balls or press the mixture into a small tray, about 5mm deep and keep in the fridge. When cold and set cut squares.

Yummy...

EN FRANÇAIS ICI:

Il y a une semaine, j'ai abandonne ma petite habitude de manger du chocolat... pour 2 semaines, histoire de faire une expérience. Oui je l'ai fait. Moi. Addict et amoureuse du Chocolat. Oui. Moi. Pour 2 semaines... 

Et bien figurez vous que l'expérience est beaucoup plus facile que prévue, et surtout plutôt appréciée! Premierement cela m'a permis de me rendre compte a quel point le chocolat avait pour moi un rôle emotionelement un peu trop important. Se détacher de ces habitudes fait du bien et libère du temps et de l'énergie pour d'autres choses parfois
.
Mais vous vous demandez sans doute pourquoi ce changement? Et bien voila, il semblerai que le chocolat me donne des migraines, et aussi le nez bouche. Et le chocolat cru n'est pas mieux car le stimulant qu'il contient agit très fortement sur moi. Oui oui, je sais il y a beaucoup de bonnes choses dans le chocolat, surtout dans sa forme crue, mais il arrive que des personnes extra sensitives ne le supporte pas bien, et ben oui, j'en fait partie! 

Bon enfin c'est pas un drame non plus hein, c'est plutôt une bonne chose et ça m'a donne envie d'explorer de nouveau les desserts crus, sans chocolat. 
J'ai donc redécouvert la caroube, et c'est plutôt bon!

Donc voila pour vous une petite recette ultra simple-ultra rapide de petits carres sucre a la caroube. 
Donnez moi en des nouvelles...

Pour environ 10 carres (ou boules)

- 1/2 tasse de noix de coco deshydratee
- 1/2 tasse de poudre de caroube
- 1/4 tasse de sirop d'agave
- 1 Cuillere a soupe de beurre de noix de coco

Mettez tous les ingredients dans un bol et melanges bien. 
Formez suit des petites boules ou bien pressed la pate dans un petit moule sue one epaisseur d'environ 5mm et mettez au frais.
Coupez ensuite en petits carres.

Bon appetit!

No comments:

Post a Comment